evervärst 2

vaknade i vånda och nöd av ett redigt senadrag i vaden. var smått förvirrad och undra vars jag var. insåg att jag var i sjulsmark och att det var några timmar kvar tills jag skulle stiga upp. vaknade senare på riktigt for och hämtade julie. som tyvärr har stukat ena foten på dagis så hon haltar lite, men det är nog inte så farligt det verkar göra ont ibland men oftast inte. peter och karin kom vid 11 och vi begav oss till rödåsberget, fick plåga våran fina och väldigt lastade skoter upp för den väldigt guppiga skoterleden men vi tog oss upp på berget. väl framme blev det..
bob
skrana
tefat
grilla
hoppa nedför stupet
framställandet av en ny nedfart.

att hoppa nedför stupet var väldigt spännande har inte gjort de sen jag var liten men nu var det väldigt mycket snö så det gick bra, fick dock.. ja typ som när man hoppar i vatten och vattenytan slår en i pungen fast med snön.

gjorde även en redig vurpa med boben, så jag plöjde ner i djupsnön och flög över ratten.. och när jag kämpade mig som mest med att ta mig upp ur snön så får jag senadrag igen! i samma vad

även grillningen gick inte helt felfri. familjen scout var ju framme och började elda med stora ambitioner och stora vedträn, dock så ja.. det sket sig helt enkelt, varför vet ingen riktigt.. vi fick spruta på bensin och tändvätska innan det tog sig riktigt riktigt.

avslutade skoterdagen med lite skrana på vägen vid gården. försökte även att slå hastighetsrekord med skrana efter skoter.. det var fan risky buissness! vi kom upp i 60 km/h men det kändes som att det gick sjukt fort. speciellt när man kom till kurvor och skrana typ slickade plogpinnarna.

imorn blir det förhoppningsvis mer skoter WOHO!

Kommentarer
Postat av: linnea

scout. haha. scout

2009-03-06 @ 23:27:09
URL: http://doleron.blogg.se/
Postat av: Anders

hey scout 4 life dont be h8in'.. även att syrran skulle göra en scout knop på ett rep.. som fan gick upp från det att hon släppte repet tills det landade på marken.

2009-03-07 @ 09:21:11
URL: http://smallare.blogg.se/
Postat av: linnea

no hatein' alls. bara fortfarande väldigt roligt med scouter. ha hon kanske borde testa min säkerhetsknut som håller även om en häst vill dra lös sig

2009-03-08 @ 00:06:05
URL: http://doleron.blogg.se/
Postat av: Anders

yeah!

pft kajsa har ju aldrig någonsin försökt slita sig.. så jag tvivlar på din säkerhetsknut.

2009-03-08 @ 15:42:18
URL: http://smallare.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0