Hönor

Det blev till att göra sig av pepparkakshuset igår. Normalt som jag förstår det så äter man upp sitt pepparkakshus när julen är över.. men inte här. mor hade bestämt att huset, det skulle hönorna få. Huset var ju iof lite äckligt med tanke på att schabo hade tuggat i sig delar utav det.
Tänkte mest själv att det skulle bli fränt som satan och fränt det blev det men kanske inte sådär överdrivet fränt som det hela hade spelats upp i mitt huvud. I mitt huvud var det pepparkaksgubbar som sprang till höger och vänster i vild panik när de försökte undkomma de vassa näbbarna från våra extremt farliga hönor. jag lyckades ta några bilder iaf som jag tycker på ett bra sätt visar hur det hela gick till.


När vi ställde ut huset så blev det inte så mycket action hönorna tittade mest pickade lite mest på skoj.


En höna var väldigt intresserad av vad som fanns inne i huset.


Här har vi en annan höna som också var väldigt intresserad av vad som fanns inne i huset.. men de har iaf lyckats få upp ett litet hål på taket. Där det saknas glasyr på takets nederkant där har schabo varit och ätit.


Nu jäklar! En höna pickar till ordentligt och får taket att ramla in. Han blev väl less på att bara titta in genom fönstren.


Han ser nästan lite skamsen ut. Eller ja så skamsen som en höna nu kan se ut, han kanske inte riktigt tänkte igenom konsekvenserna av hans handling.


När en höna har vågat ta första steget, så kommer resten av gänget loss och sliter huset i stycken på en milikvart.

Notet to self: Nästa år svält hönorna några dagar innan så det blir lite fart på det hela, det är inte värt att stå 10 minuter i ett hönshus där det luktar värre än ond bråd död. Hönornar var ju faktiskt mer intresserad av att picka på dina stövlar än huset.

Annars så har vi även idag varit och åkt lite skridskor, trots att det har varit jävla töväder! Julie blir bättre och bättre.
Imorn så ska jag tillbaka in till stan och jobba. Hemtjänsten kallar.

Snart blir det Hemavan ska bli redigt skoj!! Intressant att se vilka vi ska bo med. hade varit skoj att få se nån tid när vi ska fara och så men det kommer nog. Jag posar var dag i min brädåkningsoutfit!

Tanken med den här bloggen var att det egentligen skulle vara en arbetslöshetslogg.
det har inte blivit så mycket skrivande om arbetslöshet. Men det kan sammanfattas med tre ord: Det suger valrosskuk

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0