jora!

Jah! då har man landat ett kneg, eller ja åtminstone en inskolning inom hemtjänsten. Det var första dagen igår och det gick helt Ok!. Det var mycket man skulle komma ihåg men bara man får in lite rutiner så ska det nog lösa sig. Om man jämför med att jobba på ett sjukhem så känns jobbet inom hemtjänsten lite lättare och det är väl det som är tanken. Det jag var lite rädd för var att arbeta själv då man oftast går två på ett sjukhem och att man måste ta större ansvar inom hemtjänsten. Nu har jag inte hunnit jobba så mycket själv inom hemtjänsten pga att jag följer en fadder men om man ser till de arbetsuppgifter som jag har fått så ska det nog gå bra. 

Ska jobba ikväll och på Onsdag ska bli roligt att se sen hur mycket jag får jobba och pga min nuvarande kosing inkomst så vore det najs att jobba jädrigt mycket. Ska nog försöka ta mig runt till lite affärer när jag blir ledig och fråga om de behöver extrapersonal nu under jul.

Ska jag räkna hemtjästen som ett jobb.. det är ju bara extra men jag får ju bagis för det.
stämplar ju dock fortfarande.
Aäh det har gått 2 månader och 4 dagar innan jag fick något jobb. VA! Har det gått två månader!
Vad har jag gjort! INGENTING!

Iof jag har spelat en jädra massa dator, sen så var det ju nån vecka då jag och jocke spelade pes typ konsant. Jag har ju också sökt en massa jobb, har ju typ blivit nekad till alla. Men huvudsaken att man söker som min mor skulle ha sagt.
Jag kan inte säga att jag inte gjort någonting någon vecka, oftast så har jag haft något att göra på dagarna.

Hoppas bara att jag kan få lite bagis från akassan .NU!

Måste bara ge några tips till de som blir arbetslösa och A-kassan!
1. Håll facket starkt! Var medlem och betala till A-kassa och Facket
2. När du blir arbetslös fyll i Anmälan om arbetslöshet och skicka in blanketten
3. Fixa ditt arbetsgivarintyg skicka in det också till A-kassan

När nu ska jag ta  och fixa punkan på min cykel, då jag i ett tappert försöka att laga det i fredags råkade punka den nya slangen GAAAH! vad less man blir.

Tips angående cyklar!
1. Skaffa en redigt risig sadel!, så att ingen vill sno den.(jag har haft min i över två år, det måste ju vara rekord)
2. Håll dina däck pumpade så du inte får punka på dem
3. Cykla inte på löst liggande häftstift(chansen att det ska bli punka utav det, känns ju väldigt liten men.. ja det kan ske)
4. Försök inte trixa vid trappan till Tempel Orden(detta kan leda till punka) 
5. Cykla inte utan händer där de ska lägga ny asfalt(mitt knä blödde och var dåligt väldigt länge)
6. Man kan inte ta bort lite kulor ur kullagret på bakdäcket och tro att det ska bli bättre
7. Cykla på fyllan är dumt(en reflektion på punkt 4:a)
8. Om du väl får punka försök inte fixa det med ett sånt där litet kit, köp en ny slang
9. När du har fått punka typ tio gånger, bygg en gigantisk slangbella av alla de överblivna slangarna
10. Helt klart är ju dock att cykeln är underskattad! Att gå tar ju sån jävla lång tid och att åka bil blir man ju fet av.

The Dwarves - Demonica

Kommentarer
Postat av: mary

du är så stört rolig.

2008-12-05 @ 23:43:48
URL: http://karinmarialovise.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0